In his latest exhibition, artist Saad Rabadi captures the serene and sometimes concealed beauty of urban life. Working with different media to recreate both realisticand abstract paintings of the city’s streets, he depicts buildings and their many visible details, leaving viewers to question their locations. His work obscures the realistic details, andhighlights the brush strokes used. Rabadi’s paintings represent interrupted snapshots of everyday life in Amman’s cityscapes. His works deal with the experiences and structured living of urban spaces, de-assembling or de-structuring them and highlighting parts that are not commonly seen and not easily recognized. Through his works, Rabadi shows the homes of the city, focusing on details such as roofs and pavements, taking the viewer on a search for clues in order to capture the entire image. In this latest exhibition, Rabadi’s art aims to remind the viewer that the power of a painting lies on what has been left off of the canvas.
في هذا المعرض يتردد الصدى الهادئ والجمال الخفي للحياة الحضرية في أعمال الفنان سعد الربضي حيث يقدم لوحات واقعية وتجريدية لشوارع المدينة من خلال وسائط مختلفة، إلا أنه يرسم المباني الموجودة في مناطق معينة والعديد من التفاصيل المرئية، مما يضطر المشاهدين إلى التشكيك في الأماكن والشوارع التي في اللوحة عن طريق حجب التفاصيل الواقعية وإبراز ضربات الفرشاة. لوحات سعد الربضي هي في معظمها لقطات من مناظر طبيعية لمدينة عمَان. وهو يوضح في تجربته كيف تبنى المساحة الحضارية التي نعيش فيها، وكيف نتعامل معها. كما يهتم بتفكيك المساحات وإبراز أجزاء من المباني التي لا نراها عادةً، ويعرض منازل سكان المدينة، ويسلط الضوء على تفاصيل مثل أجزاء من الأسطح والأرصفة. تجذب لوحاته المشاهد للبحث عن التفاصيل لإعادة بناء ما تم إهماله والتساؤل عن التقنيات المستخدمة في إعادة إنتاج العمل الفني، بحيث يكون الهدف الرئيسي هو تذكير المشاهد بأن قوة اللوحة تكمن في ما تبقى من قماش الرسم.