The Book of Beings
In this artistic exploration, I am delving into the potential of chaotic linear strokes to create a synthesis in my paintings. The brush strokes, while seemingly random, partially organize themselves and contribute to an interactive state that forms the composite structure of the painting's elements. This concept stems from my personal interpretation of artwork as a combinationof raw elements that becomes more challenging and increasingly discordant and random.
In this particular exhibition, I have chosen to deviate from my usual colour palette and focus solely on black and white linear accumulation to create a more visually impactful collection. Further, this experiment manifests my interest in portraying humanity as a continuation of all living beings. I believe that humans, despite claiming civilization, consciousness, and logic as their exclusive traits, do not represent an epistemological break from other life forms. The man, in my opinion is an extension from the collective consciousness of all living creatures.
" سِفْر الكائنات"
تقوم هذه التجربة على البحث في إمكانيات التوليف من خلال الضربات الخطّيّة الفوضوية التي تنتظِم في شكل جزئي يساهم بدوره في بناء الحالة التٌفاعلية التي تُشكّل التوليف الكُلّي لعناصر اللوحة. ويأتي ذلك ضمن فهمي المُبسّط للعمل الفني باعتباره تأليفا لمجموعة من العناصر الخام ،التي يَبرز التحدّي في التأليف بينها كُلّما كانت عشوائية ومتنافرة .
لم أُعْط إهتماما للتلوين المُعتاد في لوحاتي لصالح تجريب الحصول على غِنى وسطوة بصرية تقتصر على التّراكُم الخطّي بالأبيض والأسود .على هامش ذلك أَبرزت في هذه التجربة إهتمامي بتقديم الإنسان باعتباره إمتدادا لباقي الكائنات التي لا أعتقد أنه يمثل قطيعة إبستيمولوجية معها ،كما يحاول الإدعاء باعتباره متحضرا ومحتكِراً لمفهوم الوعي والمنطق.