Artist: Ayman Gharaibeh (Jordan)


 

       

 

"Orient Gallery is where I find not only professionalism, but also a wide variety of works. It is a place that holds very special sentimental and personal significance to me. From the start, Orient Gallery welcomed me into its fold, and has become family to me."

                                                             Ayman Gharaibeh


Ayman Gharaibeh was born in Jordan in 1974, and graduated with a Bachelor’s degree in Fine Arts from Yarmouk University. In 1996, the artist was awarded first prize at the International Drawing Competition that was held by the Savannah College of Art and Design in the American state of Georgia. Gharaibeh held his first solo exhibition in 2009, and has since participated in numerous prestigious shows, both locally and internationally. Currently, the artist resides in Amman, teaching at MSS Schools, painting in his private studio and he previously worked as an illustrator of visual content for books published by the Ministry of Education and Wessam magazine, which is published by the Ministry of Culture. The female figure features prominently in Gharaibeh’s work, through which he attempts to evoke emotions through their facial expressions and bodies. His academic background is the strong foundation upon which his technique has grown, as can be seen by the robust anatomical structures of the figures, with their realism adding strength to the emotive pieces he creates. His unique technique is based on strong and bold brushstrokes, coupled with vibrant, vivid colors in various hues. This results in the dramatization of emotions yet through the application of wispy strokes that cover the figure in soft light, the artist creates a smooth and balanced composition that is soothing and gentle to the eye.

"The creation of Art is a true and honest state, I am alone with myself away from any external influence."

 

Ayman Gharaibeh

 

 











 


"
دار المشرق ... ذلك المكان الذي أجد فيه تنوعاً واحترافاً في العرض، وهو ذاته المكان الذي أجد في نفسي ارتباطا وجدانيا معه... فهو بمثابة الرحم لي."

                                                           



أيمن غرايبه

وُلد الفنان أيمن غرايبة في الأردن سنة 1974، والتحق بقسم الفنون الجميلة في جامعة اليرموك سنة 1992 لدراسة الفن حيث أنهى تعليمه الأكاديمي سنة 1996 وفي السنة ذاتها حصل على أول جائزة له من جامعة سافانا للفنون والتصميم في جورجيا/الولايات المتحدة الأمريكية بمسابقة عالمية للرسم. أقام معرضه الشخصي الأول في سنة 2009 واشترك بعدها في عدة معارض داخل الأردن وخارجها، وهو حالياً يملك مرسمه الخاص في عمان، ويعمل إلى جانب ذلك مُدرِّساً للفنون في مديرية تدريب الفنون التابعة لوزارة الثقافة ومدارس النظم الحديثة، كما عمل سابقاً في رسم كتب نشرتها وزارة التعليم ومجلة وسام الصادرة عن وزارة الثقافة.

تُعدّ المرأة الموضوع الأساس في أعمال الفنان غرايبة ، ومع أن هذا الموضوع تكرر في أعمال فنانين كُثُر، إلا أن غرايبة بحث عن مساحات جمالية جديدة ليطرقها بريشته ويجعل من جسد المرأة في عمله تكويناً ذا ملامس متنوعة في مساحة من العتمة والضوء معاً، كما أنه حاول استحضار العواطف الوجدانية من خلال تعبيرات الجسد ووضعيات الشكل التصويري في أعماله. ولعله استمد السمات التشريحية القوية لشخوصه من خلفيته الأكاديمية التي شكلت الأساس المتين لما قام عليه أسلوبه وتقنيته وهو ما عمل على إثراء أعماله الفنية ونضوجها وإضفاء الواقعية على الأحاسيس والانفعالات. يقوم أسلوب غرايبة على استخدام الألوان الغنية المتنوعة وضربات الفرشاة العريضة والسطوح المتباينة وهي ما شغل المساحة الأهم في لوحاته.




 

 

 

"الفن هو الحالة الصادقة التي أتفرد فيها مع ذاتي بعيداً عن أي تأثير خارجي"
                                                                      

                                                                       أيمن غرايبه



Show all paintings >>