أجسادٌ مهاجرةٌ

في رحلةٍ متّصلةٍ ما بين الروح والجسد، وهما ما يشكّل قيمة الإنسان، تأخذنا أجسادنا في رحلةٍ للفضاءات المفتوحة، متحررةً من المكان والهوية، ومتحررةً من كل المفاهيم الأيدولوجية والسياسية والاجتماعية وغيرها، بل تذهب عبر الالتحام والتضامن لتحمي نفسها بنفسها، عبر طقوس متنوعة ما بين الرقص والحركة وديمومة الطاقة التي يبثها الإنسان في وجوده ضمن حالة السلام التي يتبنّاها بعيداً عن كل أنواع التطرف. أجسادٌ مهاجرةٌ، هي مرحلةٌ أكثر إشراقاً هاربةٌ من الموت والمجهول إلى عالمٍ يضجّ بالاحتفاء، وهو ما سنراه بعد كل هذا الخراب الذي عصف بهذا العالم أخيراً.

 

Migrating Bodies

Throughout a journey connecting the body to the soul, the essence of humanity, our bodies take us to an open space free from locality, identity and political and social ideologies. By virtue of solidarity and harmony, our bodies travel to protect themselves through the use of various rituals that are a combination of dance, movements and the infinite energy emitted by the state of peace that can only be achieved away from all manner of extremism.
Migrating Bodies is a vivid step away from death and the unknown and into a world full of celebrations. This is what we will witness after all the destruction that has recently stormed our world is through.

 

Click Here To See All The Paintings Of The Exhibition