Artist: Brahim Jawabreh (Palestine)


 


                                                                 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Is a visual artist born in the refugee camp of Arroub, in Palestine. After his Bachelor’s degree in Fine Arts in Al-Quds University (Abu Dis)
.


He started to express his concepts using from different art forms, from paintings to graphic design, from video art to photography, from poems and novels to articles. As painter, Brahim Jawabreh has taken part in several exhibitions, both in Palestine and around the world. Among others, he presented his artworks in Cairo, Damascus, Dubai, Tokyo, Boston, Helsinki, London, Paris, Amman, Beirut, Sharjeh and others. Jawabreh also participated in several artist residencies and workshops such as Biella Art Residency, Italy, Body and Earth Art Residency, Nepal, Art MuseumResidency, Vienna and others. Brahim Jawabreh’s work is also included in a number of international collections and museums including laxcia Art Museum,  Bercalona,  Barjeel Art Foundation, Sharjeh,  Nepal National Gallery,  Nepal,  Sadeqa Art Gallery,  Tunis,  Mahat Art Gallery, London, Cairo Amman Bank, Amman, and in many other renowned private collections worldwide.

 

 Show all paintings >>>

 

فنان فلسطيني ولدفي مخيم العروب للاجئين في فلسطين عام 1985. حصل على درجة البكالوريوس في الفنون الجميلة في جامعة القدس (أبو ديس) 


بدأ بالتعبير عن مفاهيمه باستخدام أشكال فنية مختلفة، من اللوحات إلى التصميم الجرافيكي، من فن الفيديو إلى التصوير الفوتوغرافي، من القصائد والروايات إلى المقالات. كفنان، شارك إبراهيم جوابرة في العديد من المعارض، سواء في فلسطين أو في جميع أنحاء العالم. قدم أعماله الفنية بمشاركات ومعارض في القاهرة ودمشق ودبي وطوكيو وبوسطن وهلسنكي ولندن وباريس وعمان وبيروت والشرقية وغيرها. كما شارك في العديد من إقامات الفنانين وورش العمل مثلبيلا آت ريسيدنسي، وإيطاليا، وفن الجسد وفنون الأرض، ونيبال، ومتحف الفنون، وفيشن وغيرها. كما تم تضمين أعمال إبراهيم جوابرة في عدد من المجموعات والمتاحف الدولية بما في ذلك متحف لاكسيا للفنون، بيركالونا، مؤسسة بارجيل للفنون، الشارجه، نيبال غاليري غاليري، نيبال، معرض الصداقة الفني، تونس، قاعة المهات الفنية، لندن، القاهرة عمان، عمان، وفي العديد من المجموعات الخاصة الشهيرة الأخرى في جميع أنحاء العالم.