Artist: Hossein Irandoust (Iran)


                                                                                        

 

                                                  

 

 

 

 

Hossein Irandoust - Moghadam was born in Tehran, Iran in November of 1978, on the eve of the Revolution. He was born to an Iranian mother and a half Chinese, half Iranian father. His grandfather, a Chinese engineer, came to Iran during the reign of Reza Shah, the first King of the Pahlavi dynasty in the first half of the 20th century. He was responsible for establishing a tea factory in the Caspian town of Lahijan. His grandfather never left, married an Iranian and adopted Iran as his native country.

 

Irandoust started painting at a young age and began graphic design when he was 14 while attending secondary school in Tehran. Later, he began painting under the supervision of Rahim Navasi ( Navehsi) one of Iran’s best known realist painters. Hossein went on to graduate from Azad University with a Bachelor’s degree in Fine Arts (painting).

 

 

ولد حسين اراندوست مقدم في طهران، ايران في تشرين الثاني 1978، عشية الثورة. ولد لأم إيرانية، ووالد نصف إيراني ونصف صيني. كان جده، وهو مهندس صيني، قد حضر إلى إيران في عهد رضا شاه، أول ملك لسلالة بهلوي في النصف الأول من القرن العشرين. وكان مسؤولا عن إنشاء مصنع للشاي في بلدة لاهيجان في بحر قزوين. تزوج من سيدة إيرانية واعتمد ايران كبلدته الأصلية.

 

بدأ اراندوست الرسم في سن مبكر وبدأ التصميم الجرافيكي عندما كان في الرابعة عشرة من عمره بينما كان يذهب إلى المدرسة الثانوية في طهران. في وقت لاحق، بدأ الرسم تحت إشراف رحيم نافاسي (نافيهسي) واحد من الرسامين الواقعيين الأكثر شهرة في إيران. تخرج من جامعة آزاد وحصل على درجة البكالوريوس في الفنون الجميلة (الرسم).



 

 

 

 

 

 

Show all paintings >>